Opel Vivaro vs Renault Traffic

Opel Vivaro, jak i Reno Trafik są modelami typu van. Otrzymały wyróżnienie egzekwo Międzynarodowego Vana Roku (IVOTY) w roku 2002. Podobne rozwiązania, jak i przeznaczenie utrudniają wyłonienie faworyta między nimi. Na co więc zwrócić uwagę i czym się kierować przy wyborze?

Opel Vivaro

Pierwsza generacja Vivaro ma wiele wersji silników (benzynowych i wysokoprężnych), które łączą się z sześciobiegową skrzynią. Dzięki temu Vivaro I jest ergonomiczny i przestronny. Kupując samochody dostawcze używane warto wiedzieć, że Vivaro I m 20 różnych wersji. Vivaro jeden ma różne rozstawy osi, warianty nadwozia, czy wymiary – krótszy zapewnia 5 m3 miejsca, a dłuższy 6 m3 (idealny również do przewożenia europalet).

Vivaro II jest bardziej funkcjonalny i przypomina samochody osobowe Opla – bardziej niż samochody dostawcze. Jest wersja z wyższym lub niższym dachem, a także modele z różnymi typami nadwozi (furgon, kombi, bus, a także kabina załogowa). Vivaro II ma wiele konfiguracji, także ze względu na dostępne silniki – wysokoprężne i typu turbodiesel nowej generacji.

Vivaro III jest najbardziej zaawansowany technologicznie. Pojawił się również elektryczny Vivaro-e, który zapewnia bezemisyjną i ekonomiczną jazdę. Akumulator trzeba ładować po przejechaniu średnio 400 km.

opel vivaro

Renault Trafik

Reno Trafik I ma do wyboru silniki benzynowe i dieslowe. Po modernizacji ma wyżej kierunkowskazy i mniejsze wymiary. Zmieniła się też stylistyka w odświeżonym Trafiku (m.in. wnętrze jest bardziej nowoczesne). Są wersje Trafika I z trzema drzwiami, z pięcioma, a także z odrębną przestrzenią z tyłu – drzwi w wersji pojedynczej i skrzydłowej. Dostępny jest też Trafik jeden jako podwozie pod zabudowę z jedną kabiną. Samochody typu van rzadko mają napęd 4×4, a taki znajduje się właśnie w Trafiku I.

Trafik II jest mniejszy, ładniejszy i bardziej nowoczesny technologicznie. Trafik dwójka ma dwa rozstawy osi – krótszy i dłuższy. Wersja krótka z wysokim dachem jest ewenementem, a przy tym daje dużo miejsca – do 7 m3. Większe modele tej generacji pomieszczą do 8,3 m3 załadunku. Dostępnych jest wiele silników, chociaż niektóre wycofano, bo nie spełniały ówczesnej normy Euro 5 (2.5 dCi). Można dostać Trafika II w odmianie skrzyniowej z wysoką i niską podłogą, a także z pojedynczą kabiną (wersja kabiny na ramie w Polsce mało znana).

Trafik III jest dostępny w 270 różnych konfiguracjach (m.in. z uwagi na: rozstaw osi, wysokość karoserii, napędy, czy ładowność). Po modernizacji zmieniła się stylistyka (np. świateł przednich i tapicerki), a także dodano radio DAB. W odświeżonej wersji Trafika III są turbo silniki, a także automatyczna, dwusprzęgłowa przekładania (w najmocniejszych odmianach).

Vivaro, czy Trafik?

Vivaro jest bardziej zaawansowany i funkcjonalny, z wersją elektryczną na czele. Trafik można lepiej dostosować do wymagań ze względu na liczne konfiguracje. Trafik jest też bardziej przestronny. Na korzyść Vivaro przemawia łatwe serwisowanie, gwarancja oraz to, że kojarzy się z bezpieczeństwem i komfortem w czasie jazdy. Natomiast ogłoszenia motoryzacyjne w poszukiwaniu Trafika, trzeba uważać na modele z silnikami, które nie spełniają normy Euro 5.

5/5 - (1 vote)